Private blog network, czyli PBN – do czego służy?

Nigdy wcześniej nie znalazłeś tak korzystnej oferty private blog network!

Aby odbiorca znalazł twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta informacje. Ale nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network, czyli kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są budowane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a następnie konieczne jest poświęcenie wielu godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.

Jak wykorzystać PBN? Polecamy wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym

Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa oraz adres e-mail czy telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym katalogu biznesowym czy artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Druga efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność pierwotnego wpisu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach w sieci traktują jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, rzetelne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z doradztwem finansowym, bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO