Podstawowe informacje o pozycjonowaniu

Kliknij w to miejsce, żeby zlecić pozycjonowanie

Funkcjonują trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Ojca czy Światowe Dni Młodzieży. Ten typ pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść witryny.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny model pozycjonowania to słuszne i przetestowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest też to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Eldom G42 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy A40 niebieski,
– buty Nike Star Runner białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– miasto (przykładowo “masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Polesie”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do klientów zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]