Audyt SEO - więcej szczegółów o tej usłudze znajdziesz tutaj
Pojęcie audytu – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem różnych aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także analiza możliwości rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak prędkość ładowania się strony, metadane, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Poza samym wyliczeniem uchybień oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się też wytyczne odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem użyteczności, zgodności ze normami W3C, treści na stronie, jak również bezbłędności kodu. Ponadto sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykryła ona wszystkie błędy na stronie i – co kluczowe – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – dużo problemów może uchwycić tylko człowiek
W sieci można znaleźć dużo stron i narzędzi, z wykorzystaniem których ekspresowo i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Szybkość i cena. Minusy? Jest ich mnóstwo. Darmowe narzędzia czy też dema z niewielką paletą funkcji, nie są doskonałe. Jeśli już odnajdą jakieś uchybienia na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (m.in. w kodzie) dostrzec można jedynie w trakcie analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy zaczekać na ogół od kilku dni do mniej więcej miesiąca. Termin na przygotowanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich istotnych błędów ukrytych w witrynie. Jeżeli strona została utworzona na ogólnodostępnym szablonie lub na platformie typu Magento czy Shoper, to błędów do poprawy może być wiele. Kiedy witryna powoli się wczytuje i ma praktycznie zerową widoczność na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe, to też są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.
SEO audyt – co wykaże, gdy będzie zrealizowany starannie
Sumiennie zrealizowany audyt SEO może ujawnić masę wad witryny, między innymi:
- niska prędkość ładowania się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne ładowanie się jakiś obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- powody słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość zawartości strony,
- jakość kodu witryny,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak bądź źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]