Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Żadne działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wszystkie te symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Czym jest filtr Google
Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.