Co oznaczają bany i filtry Google

Posiadanie własnej witryny www zmusza do jej nieustannego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i miała stałą rangę. Czasami jednak nasze działania powodują złamanie norm rzetelnego pozycjonowania i witryna może być dotknięta przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jak się zachować w takiej sytuacji.

Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla witryny online?

Ban od Google stanowi najsurowszy sposób sankcji, który może spotkać portal w sieci. Jest to zupełne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę istotnie utrudnia funkcjonowanie firmy. Po zbanowaniu portalu ilość naszych gości drastycznie spadnie, gdyż gros odbiorców używa Google. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach przeglądania, co także negatywnie wpływa na klikalność portalu. Istnieją ustawiane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne i zakładane samoczynnie przez specjalne programy filtry algorytmiczne.

Czy można usunąć bany i filtry Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za zamieszczanie zbyt dużej liczby linków kierujących na naszą stronę internetową lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google trzeba uprzednio poznać jego podłoże. Pamiętajmy, żeby zaangażować w tym celu specjalistyczną firmę SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z filtrem. Proces może niestety ciągnąć się do 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.