Na tej stronie poznasz aktualną ofertę usług SEO.
Firmy lub właściciele portali internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań . Nie posiadając rozeznania w zakresie SEO i nie obserwując na bieżąco informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać prawidłowo i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to utworzenie etatu dla biegłego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od programowania, content marketingu, kampanii Google Ads czy grafiki służący merytorycznym wsparciem w tych obszarach.
Firma SEO – wybierz tę, która działa na rynku od lat
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę w toku poszukiwań firmy, która podniesie naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale także tych reklamowych i kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze gwarantuje odpowiednią jakość usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że posiada ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO nierzadko obecna jest sekcja z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy warto zapoznać się ze studia takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi przeszkodami się mierzyła. Dobra agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o planach zadań na najbliższe tygodnie, ale również przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.
Następna niebagatelna kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dodatkowe informacje o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się znaleźć tak po prostu online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotychczas pracach SEO i o istotnych dla klienta usługach lub artykułach, które potrzebuje wypromować.
Jaki model rozliczeń z agencją SEO jest najkorzystniejszy?
Z nieufnością powinno się potraktować agencje SEO, które oferują rodzaj współpracy z opłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu płatność odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 czy też do Top5). To nadal dość popularny sposób rozliczeń, lecz wiąże się ze znacznym niebezpieczeństwem – można bowiem osiągnąć szybkie rezultaty łamiąc standardy ustalone przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych zleceniodawcy, zatem rzetelna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Co do ceny za współpracę z agencją SEO, to z rzadka bywa ona stała – najczęściej w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy konieczne są wyższe nakłady finansowe, by przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań są dużo niższe.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]